Utkast: Feb. 10, 2014

I söndags så gjorde vi en planering för spårar scouterna.Vi ska också leda kvällen som vi har gjort planeringen till. Vi delade oss i patrullerna och gjorde en sak var. Mullvaden gjorde lekarna, Vargen gjorde temat för kvällen och Räven gjorde samling och avslutning. Veckan efter sport lovet ska vi ha scouter på onsdagen också det är då vi sak leda spårar scout kvällen. Det var väldigt kul att göra den planeringen och det ska nog bli kul att leda kvällen efter sportlovet.

Bowling

I söndags bowlade vi tillsammans med Kvicksunds scoutkår. Det var jättekul att vara tillsammans med dom och lära känna dom lite bättre. Efter bowlingen fikade vi lite och igenom kvällen och planeringen till nästa vecka. Här är några bilder från kvällen:

Program våren 2014

Uppstart

Vi startade kvällen med att presentera oss eftersom att vi hade fått nya medlemmar. Efter det lärde vi känna varandra genom att ha olika kort på golvet, så fick man välja ett av dem och berättar vad kortet påminner än om. När vi var färdiga pratade vi om vad vi skulle göra under vårterminen som t.e.x olika hajken och utflykter. Sist av allt så skulle vi äta upp våra pepparkakor/pepparkakshus som vi hade från förra terminen.

Uppstart vårterminen 2014

Söndag 19 januari börjar vi igen. Samma tid och plats. Välkommen till en spännande termin.

Midnattsmässa på julafton i Husby-Rekarne kyrka.

Tack för ikväll, nu går äventyrsavdelningen hem och sover efter fackeltåg och midnattsmässa i Husby-Rekarne kyrka.

Ugglejakten

I kväll ägde den årliga ugglejakten rum på våra skogsmarker. Motståndarna var Strängnäs äventyrare. Tyvärr hittades ugglan ej, men nästa år vankas ännu en ugglejakt och en ny chans att kamma hem vandringspriset.

Hallooween

Vi gick ett ljusspår don skrämde oss en kissa på säg . När man kom till baka till stugan fick man korv . Det var got . Sen var det maskerad tävling . Den som van var utkled till häxa.

Trampen vinnare

ÄN

Uppsatt hösten 2013

Hej

söndag 8 september kl. 18:00 kör vi igång. Ta med kläder för utomhusbruk. Räkna med att vi inte håller tiden....men vi hoppas vara klara senast 20:30. Med vänlig hälsning, ledarna...

Bilder från kanot och segling vid skabben...

Kanot och segling vid skabben

Idag var vi vid skabben. Vissa av oss seglade dit med Sawadee. När vi kom fram så träffade vi dem andra som kom med bil till skabben. Först så pratade vi lite om säkerheten innan vi gav oss ut i kanoterna.
Vi fixade flytvästar och letade efter paddlarna men sen gav vi oss ut i den lilla viken.
Vi hade roligt och fint väder. Efter det åkte vi in mot land. Men när Elina skulle hoppa av så lutade dem kanoten lite för mycket och hon ramlade i vattnet. När alla hade kommit upp med kanoterna satte vi oss i båten och fikade medans vi pratade lite om vad vi hade gjort. Efter att vi hade fikat klart så seglade vi hemåt igen men det blev en liten omväg tillbaka. Vi packade ur båten och sen åkte allesammans hem.

Vilddjuren

Om Husby-Rekarne scoutkårs äventyrare!